Migrenefri og strikkelyst

I dag var det fantastisk godt å våkne. Er noen dager siden jeg våknet uten migrene, men det gjorde jeg altså i dag. Og siden det er ferie i heimen, startet dagen med ei lang strikke- og kaffestund sammen med Tormod.

Brun strikkebukse
Dagen i dag startet med strikking og kaffe

Akkurat nå strikker jeg på ei ny bukse fra Sandneshefte nr.1504. Den første strikket jeg i mini alpakka, men på denne bruker jeg med Drops Alpaca. Har liggende mange nøster av det garnet, etter flere gensere jeg har strikket tidligere. Den eneste ulempen med dette garnet er at det kun er håndvask. Synes det er så rart at Alpacagarnet fra Sandnes kan vaskes i maskin (ullprogram), men Alpacagarnet fra Drops må håndvaskes. Er det noen som har et godt svar på det?

Jeg fikk også sydd i knapper på ei gromguttbukse og lue i dag. Har etterhvert fått et stort lager med knapper kjøpt på Ebay, og til dette settet valgte jeg søte griseknapper.

grønn gromguttbukse og lue
Gromguttbukse og lue med søte griseknapper

Selv om det har blitt en god del strikking i dag, ble det også tid til en tur i skogen sammen med Tormod og vår trofaste turvenn Leah.

Det har foresten kommen nysnø, noe jeg så absolutt kunne klart meg uten.

Leah på tur
Litt klabbeføre, men ingen hindring for Leah
Skogstur
Fine farger på ei ellers grå årstid

I morgen er det spådd fint vær, så om migrenen er fraværende, kan det hende at det blir en tur til fjells.

Fortsatt god påske!

 

Kommentarer