Tid for julegavestrikk

Nå har jeg mange prosjekter på gang. Har en tendens til å starte på noe nytt, før jeg er ferdig med et prosjekt. Nå er det julegaver som strikkes, og jeg tror det ligger seks uferdige ting i strikkehaugen. ( skal ta et tak etterpå, for å ferdigstille noe av det)

Det meste er smågaver som votter, sokker, luer o.l. Er alltid hyggelig å gi bort hjemmelagde gaver. Er akkurat ferdig med to luer. Er kun trådfesting igjen.

Lua heter luselue. Denne er strikket med Drops Nepal på pinnestr.5, altså et prosjekt du kan bli ferdig med på en kveld.

Peiskos i 18 minus

 

To små julegaver ferdige

Den rosa og grå luen er strikket av restegarn (noe jeg har masse av….) Er ikke  flink nok  til å bruke fantasien til å få brukt opp slikt garn. Der må jeg skjerpe meg.

Ei anna strikkegave er Råtassluen fra Klompelompe. Den er strikket i Drops Big Merino. Denne sitter veldig godt på hodet, og er god og varm.

Ei god og varm lue med hals

I morgen reiser jeg og mannen til Oslo, så nå må jeg snart pakke strikkeveska. Vi skal rett og slett kose oss noen dager på hotell med god mat og drikke. Han skal holde et kurs  torsdag, så da har jeg planer om å besøke garnbutikken Pickles. Ellers har jeg ingen planer. Skal ta det som det kommer, men håper på å få litt julestemning:-)